1:a ljuset tänt i sena timmen...

söndag, november 29, 2009

så blev det.
1:a adventsljuset tändes klockan 01.30 inatt.
i helgen har jag varit utan mina två jagande
idioter så igår tog jag på mig uppdraget att
ta hand om min jobbarkompis två hundar.
sigge och börje.
rotweiler och flatcoated retriever.
min jobbarkompis skulle på julfest och kom och hämtade hundarna
mitt i natten och då tyckte jag hon skulle få smaka mina nybakta
lussebullar. så det blev adventsljus, te och lussebullar vid halv-två tiden inatt:)



jag hann även pyssla lite. blivit lite mer juligt i stugan nu. efter en riktigt långpromenad i skogen men
världens mest väluppfostrade
hundar så förtjänade vi en film-
kväll i soffan. änglar och demoner- riktigt bra. the proposal-grymt rolig, kanske mest för att I löööv Sandra Bullock. vilken stjärna.



lite ovanligt och ha sånna stora vovvar i stugan. även sigge gillar att ha koll på läget i de låga fönstrena.
söt.



efter en dag på jobbet,skyltsöndag med jul-
pyssel på musikhuset satte jag mig här
för att knepa ihop en önskelista.
så här kommer det:

1. rött lysande hundhalsband



2. cult design tvål +diskmedelspump







3. Naomi Campbell, cat deluxe at night








4. id. smink (ögon)






5. golv-kandelaber





6. träningskläder, ex cykel-linnen
7. indredningsprylar (äldre stil, tex "änglabacken" i växjö,
el fridas "lantliv och trädgård" i valåkra)
8. Ljus kan man aldrig få för mycket av


1 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Rktigt julmysigt med "Sigge" å "Börje"...lussebullar kl.halv två.. jo ja Tackar, då sov jag...massvis kramar mams