Dags igen

fredag, maj 09, 2014

Ja nu är det kanske dags för ett nytt inlägg. Jag vet inte riktigt vad som händer med tiden..den har så bråttom ibland.

Sist skrev jag om lillebror som va "on the way" men nu är han ju här och har dessutom hunnit bli 11 veckor. Och det har varit 11 veckor av uppochner på alla möjliga vis. En storasyster vars värld blev lite uppochner när det kom en till som krävde uppmärksamhet här hemma, klättrar ur spjälsängen, trots × 100 men samtidigt världens finaste och snällaste syster. Ett hus som blev uppochner med pågående renovering och väldigt dåligt med tid över för städning. Två föräldrar som blev uppochner för vi kunde inte riktigt föreställa oss hur det skulle bli. Men visst blev det bra. Vi har ju fått världens finaste barn och vi har dessutom lärt oss att det är OK med uppochner!

Nog med uppochner. Det är ju vååår och snart sommar, det bästa på hela året. Trädgården visar sig från sin bästa sida (om man blundar lite för allt ogräs som också börjat växa;) Annat kul som händer framöver är ju kusin Jimmys bröllop då vi dessutom är helt barnfria..oj vad kul!!

Ett dop blir det också helgen innan midsommar och sen är vi mitt upp i sol bad och underbara utomhus-stunder (för visst blir det väl en sån sommar?!:)

Fredagkväll och en trött niklas sover i vanlig ordning här brevid mig i soffan.  Båda barnen sover i sina sängar och hunden sover även hon. Konstigt att det alltid är så att jag finner mig själv som den enda vakna här i huset!?

Nu hoppas vi på en fin helg med fina vänner på besök.

Puss å gonatt.

0 kommentarer: