Hur gick det där?

onsdag, juni 25, 2014

Jaha...det gick ju inget vidare! Från och med nu lovar jag att inte lova mer uppdatering för det händer ju uppenbarligen inte. Men jag försöker så gott det går. Livet som tvåbarnsmor överraskade mig visst, framförallt när det kommer till EGEN-tid. Det existerar i princip inte...ikväll, 4 månader sen Axel föddes är första kvällen som båda barnen sover innan klockan 20.00. Och då tror vi inte att Axel sover för natten...nej nej, men kanske nån halvtimme till!

Men hur är då livet nu? och hur går det med loppis och vin? Jo, inte så mycket loppis men desto mer vin. haha! Livet är ju troligtvis som det ska med två blöjbarn, ett som trotsar var 5:e minut och ett som är vaket hela dagarna men lite missnöjd med att bara vara 4 månader och inte kunna springa runt och härja som storasyrran. Ja så är det. upp och ner men man försöker hålla kvar vid upp så länge som man bara orkar. Men ibland är det såklart kaos, och som tur är så har jag LÄST att det är okej. ..då är det okej. Lämna och hämta på dagis..skrik..härj...mat..skrik...läggdax..skrik..ja osv.osv.
Det är svårt att sammanfatta några månader här i ord men sammanfattningsvis kan man väl säga..LIVET. Det är ju så det är, livet händer här och nu, varje minut. och precis som alla äldre och visa har sagt till mig...jag njuter så gott det går, mellan vansinnesutbrotten!!

Sitter i detta nu och tittar på en av många to-do-lists, det står...tvätten, försäkringskassan och byrån i hallen. Ja, eller bloggen!

Förra helgen va en fin helg. Axels dop med massa firande hela helgen lång...många som säkert trodde det skulle blir dop-bröllop, men näää, vårt bröllop, när det nu än blir, ska få en egen dag!! Avslutar här med lite bilder från dopet. Och bara så ni vet...Axel har vaknat ungefär 3 gånger under tiden som detta inlägg blev till!!!




1 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag gillar din blogg och loppisfynd. :)