söndag, oktober 29, 2006



Jo, skulle jag ge mig på det här med seriöst bloggande. Både malin och sara imponerar mig så jag måste i alla fall försöka.

tjejjen intill är den absolut finaste. MOA. antagligen några centimeter större åt alla möjliga håll, skulle vara fint att få låna henne några dagar. nu blir det nappar och kräk-handdukar istället för golfklubbor och lärarinna-väskor.

Blev ingen vidare storm förresten, lite skakigt i våra medeltida fönster men så länge det inte dimper ner några tallar på taket så är jag glad.

Tapetångest denna helg. Äntligen blir det tapetsering. vad väljer man?!
boråstapeterna är så vackra(en del i alla fall) men peka ut en eller två åt mig, please! Det känns som färg är lite mitt signum så det blir det ju självklart men sen gäller det att hålla sig inom ramarna om man säger så. har inhandlat de flesta trendiga inredningstidningarna men de gör bara min förvirring ännu större. turkost och brunt. grått och rött. guld och vitt. massor med medaljonger och en del kvist-rankor. stilarna och färgerna blir lite för många. men de är ju så fina!

mörkret börjar falla denna söndag som jag fick en extra studie-timme på morgonkvisten och det var nog bra, tog mig igenom klass-skillnaderna och människorna i och med staten! toscakakan har svalnat och ugnen skriker lasagne så en liten tur till konkurrenten för lite basilika sen är kvällen här.
tänk på att om inte den extra timmen redan utnyttjats, ta vara på den i skymningen.

0 kommentarer: