mer jul ge mig.

torsdag, december 27, 2007

jo. det gick fortare än kvickt så va man tillbaka här på kampastigen igen med uppsatsen framför näsan! men det va fint med lite jul hemma i fågelfors och hultsfred. hann trots allt med allt det där som hör till. pynta granen, koka knäck, dricka glögg med familjen. fira julen med släkten på mammas sida nere på björkstigen, julgröt hemma hos farmor, paketöppningen hemma på parkvägen i sena julaftons-kvällen.











jag fick återigen ta på mig den lååånga tomtemössan och dela ut klapparna hemma hos mamms och papps. på björkstigen höll traditionen som tur va också i sig med den sedvanliga tomten, som tyvärr hade tappat skägget:)






ca 20 personer befann sig hemma hos mormor och morfar för att fira julen...fick med några kort på en del av dem! söta syster yster mellan ljusen*






















julafton nr 2 blev på sabelstigen hemma i hultsfred och även där blev det både julbord och tomte. moa stod som vanligt för underhållningen med sin charm, julen blir lite extra med barn i bilden. tomten hittade som sagt också hit och moa tackade fint och tog tomten i hand...inte det minsta rädd!!
familjen carlsson/jonsson var inte lätta att få på ett kort utan blundningar:)



















här kommer ett litet smakprov på några klappar...mycket mycket glad och om ni kollar tillbaka på detta inlägg så ser ni att nästan alla önskningar infriades. inte illa! fick även en massa mer roligt men svårt att trycka in alla bilder här, bla. vackraste halsbandet av min älskling som ska bäras på nyårsafton, underkläder, minneskort till mobilen, lakan+påslakan+och massa andra bra och ha grejjor! Julpengarna på kontot har dessutom kommit till använding i eftermiddag när jag gav mig ut i rea-ruschen(puh) men besökte endast mediamarkt för att inhandla en fin fin skrivare/kopiator/scanner för endast otroliga 499:-, inte illa vilka fynd man kan göra!! Och juste mange och malin...har provsmakat julkaffet i den nya bryggaren idag..smakade aldeles utsökt så det är bara att komma förbi på en kopp!


Avslutade mitt julfirande på juldags-kvällen/natten med mina kära vänner först hemma hos icka och henke och sedan på ett proppat metropol...trots att jag inte direkt känner några hemvändare där så träffade jag ändå en hel del trevligt folk!


men nu är det back to work...lite resultat skrivande väntar:) god fortsättning på er!

0 kommentarer: