efter visst uppehåll.

tisdag, december 04, 2007

börjar som många andra låta bloggen falla i glömska, vilket är helt mot min vilja så jag ska tappert komma tillbaka. inser att två veckor har gått sen sist. fredensborg om jag inte missminner mig. blev kanske inte så glatt som vi hade tänkt oss utan ett hyllningsminne till angelina som stilla fick somna in efter glada och fina hundår på sabelstigen. du fattas oss*

förra veckan tuffade på i vanlig ordning, drog på mig en envis förkylning som nu äntligen börjar släppa taget om min stackars näsa. helgen kom lika fort som den försvann men en härlig weekend i huvudstaden hann vi me. Mamms och papps, syrran och micke och nike och jag. Älskar hotell, speciellt när man bor vägg i vägg med globen. hästarna hoppade samtidigt som vi njöt av frukosten...lite häftigt*




Andreas som inte bor långt från globen gjorde oss sällskap under vår vistelse...mycket trevligt. tack och hej leverpastej:)



















Julmys på hotellrummen blandat med NK-besök, julmarknader på både gamla stan och skansen, middag med kära kusinerna glantz +caroline och calle, tunnelbana, taxi, drinkar på thailand-bar, våfflor, mälaren, älgar och jägermeister. det var i princip helgen i kort sammanfattning:)fler bilder finns även hos mor och far.




























































åter i växjö fortsatte julmyset med glögg och pepparkakor. julfint i fönster, nu återstår endast de sista tomtarna och granen(om den får plats i år!?)
vi ville inte släppa taget om helgen...så vi förlängde den med lite konsert på måndagkvällen med många kära vänner. så harmoniskt och romantiskt som det bara kan bli med Lars Winnerbäck och bakgrundmusik av två fioler. Eller som Jonas Allgulin beskrev det i dagens smp:
"Under två timmar spelar han på
sin gitarrs känslosträngar som få andra
och skjuter pilar av sanningar i
n i en ny generation tonårshjärtan."
"Då, som nu, levererar han ord som brännmärks in på näthinnor
och hjärnbarkar hos åskådarna.
Ord om saknad, längtan, hopp och kamp.
Romantiken och drömmarna är vapnen
mot tristess, tomhet och tvivel."

Det var allt för mig. och malin, glögg och citronkola! när?

2 kommentarer:

Madelene sa...

Kul att höra från dig igen. Och va du haft fullt upp. Massa kul saker. Härlig trip i huvudstaden. Saknar dig hjärtat. Här jobbas det faktiskt nu. Har fått många timmar på Aspen så det är ju bra. Ses vi något i jul? Kommer ni hem nu på söndag (9:e) eller söndagen därpå (16:e)? Vi är nämligen hemma då.
Puss

Jennie sa...

Åh vad ni verkar ha haft mysigt! Jag hade gärna varit på andra sidan hotellväggen och kollat in hästhoppningen;) Hoppas vi ses snart! Kramar Jennie