packat och klart. inte!

tisdag, januari 15, 2008

men förberedda. passen och piletterna:) igår kväll var jag även så ambitiös att jag skrev ut lite "bra och veta" fakta från ving. visste ni att man inte får fotografera marockanerna..avbildning är förbjudet enligt islam! taxi kostar ca 10:- inom agadir. 1960 ödelades hela agadir av en jordbävning. efter det fick hela staden byggas upp på nytt. strandpromenaden är 7 km lång(härliga morgonpromenader)! på vårt hotell ingår all inclusive vilket innebär att vi får gratis måltider och aktiviteter, under hela vistelsen har man även tillgång till drick- och snackbaren. det bästa var att hotellet har en egen del på stranden med egna strandstolar:) yeah. uppvärmd pool om atlanten skulle kännas lite kylig! har tittat på lite olika aktiviteter också. marrakesh är mitt önskemål och en havs-fisketur är niklas(då blir det hajar på kroken istället för gäddor). sen blev vi båda sugna på att köra fyrhjuling ute bland sand-dynorna, lite dyrt men det kanske det kan vara värt!?!

Typiskt nog har jag efter all uppsats och opponent stress åkt på världens förkylning, har vitaminchockat mig med massa brus och tagit överdoser av echinaforse. i jämförelse med igår kväll måste jag erkänna att det känns mycket bättre. fick dock byta bort mitt spinn-pass ikväll, inte värt och bli ännu sämre! både tvättmaskin och diskmaskin är i fullgång...vi ska ta en tripp till apoteket och inhandla ett litet rese-apotek...sen åker resväskan fram!! Imon åker vi till syrran och micke...ska försöka komma iväg i tid så vi slipper 16.00-köerna i götet.
Gladeligen kan jag i alla fall pusta ut med tanke på att vår opponering gick fin fint och mycket bra kritik på vår "master of puppets". helt klart GODKÄNDA! VG-bedömning kommer senare, om vi får någon:)



Här kommer lite små snapshots från helgen. I fredags kväll satt vi här hemma och mumsade kladdkaka och i lördags tillbringades kvällen på andra sidan bron hos erik och ida. frida och henke och icka och henke va också där.

frida och jag tog löpet över till vår sida bron och hämtade lite roliga spel som vi sedan skrattade gott till hela kvällen/natten!! Men nu får ni ha det så gott vänner och släkt. Det ska i alla fall vi ha:) Massa pussar och kramar*

















Får inte glömma och önska Ida ett STORT GRATTIS till sin förskolelärare-examen.
Hon har ju redan börjat på sitt nya jobb, men hennes slut-examen togs igår.
Tråkigt att vi missar examens-middagen i helgen...men återigen STORT grattis!!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hej vännen!! Jag är så avis, vill med åka iväg...=) Ni kommer få det sååå skönt!! Jeep på snaddynorna lät inte fel..:) Jag Tog massa kort på alla i Tunisien (läste med innan att man inte fick det) men inget hände...haha! =) Ha det så bra gumman min! Pusssss!

Vi i Müllheim sa...

Hej Elin!
Ska du åka söderut nu när en annan ska åka upp till Sverige...?!
Oj, oj, oj, vad marockanarna kommer att hänga som klasar på dig, en söt, blond tjej från Sverige bland beduinerna. Där kommer nog Niklas att ha och göra, om han nu inte vill släpa med en himla massa kameler på planet hem...
Hoppas ni får en riktigt fin semester! Förresten kan det ibland gå bra att ta foto ändå, det är inte alla som ser det så strängt. Det är bara viktigt att fråga först om det går bra. Kram, Ingela