det flyter på...

onsdag, januari 30, 2008

3 dagar på praktiken är förbi och. jo det känns faktiskt rätt bra! det blir tuffa 17 veckor men jag var beredd på en utmaning. så länge man är medveten om att dessa ungdomar troligtvis har det 1000 ggr värre än vad jag har så tror jag man lär sig att hantera deras tuffa attityder och hårda "håll käften".

Det måste funka! Ska man en dag bli polis kan det nog vara rätt nyttigt...dessutom har jag världens bästa handledare, Britt! Min Guru, min idol:)

När man praktiserar på skola som det ändå är så innebär det även lov, inte illa...första sportlovet sedan gymnasiet! Det blir sportlov, påsklov,lovdagar och studiedagar. visserligen kommer jag gå 5 dagar i veckan istället för 4 dagar som vi egentligen ska vara på praktiken, men detta kommer jämna ut sig med loven. Redan imon är det första studiedagen för eleverna vilket innebär ledigt, men övrig personal kommer vara på skolan så jag tänkte åka dit och planera lite med dem, lägga upp min arbetsplan odyl.

Måste börja pricka av min att göra lista för veckan...den blev rätt lång nu såhär efter att man har varit bortrest. fixa och trixa, fick lite ångest när jag kollade in malins blogg. NYA GARDINER! Jag måste också..så ha det gott alla. kram

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

hey vännen min!spännande med praktik. När jag praktiserade på skolan var man ju helt slut när man kom hem. Många nya intryck. Har börjat blogga igen, hör och häpnad. Ska försöka hålla den uppdaterad nu :-) puss på dig hoppas allt är bra!

LinaTriathlet sa...

hey sweethie!jo det är ju skönt och kunna säga farväl,det var en väldigt fin bregravning och nu har morfar kommit till himlen!allt är bra annars,jobbet flyter på.ska jobba nu ihelgen, känns helt okey. kände verkligen inte för och göra nåt spec ihelgen ändå så blir skönt och jobba lite.hur går det i affären?lika mycket jobb nu?Klart att vi måste ses snart, vill ha en kväll med elin!!antingen hos dig eller i hannes nya lya!!!Vi höres av!!! ha en go helg!!! Pusskram!

malin jonsson sa...

Det låter tufft på den där praktikplatsen, men du är ju så klart en tuff tjej också så det går säkert galant. Roligt att du tyckte om mina gardiner. Jag fick dock lite ångest när jag fick syn på dina blommor. Jag tog inte med dem på korten men i köket står två julstjärnor och glor ilsket rött på mig får nog dra en repa till blombacka....
Tack för saffranet också. Jätteroligt!!!

Malin