live your life.

fredag, januari 23, 2009

ja. vi försöker och leva livet så gott det går här i vår lilla familj. men det går undan!
vårt lilla hjärta är snart 12 veckor och har dubblat sin vikt sen vi hämtade hem henne.
sedan i tisdags befinner sig hon och husse i hultsfred på sabelstigen. det är lika tomt varje morgon utan hennes sniff i öronen och tassande på golvet tidigt i gryningen. även tomt utan min älskling brevid i sängen, det är däremot en tomhet som jag har blivit lite mer van vid under de senaste åren med tanke på niklas säsongsarbete från april-december och resterande månader i skog och mark. jakt och fiske. men visst jag har och göra också för den delen och av den anledningen måste lilla winnie-tjejen följa me husse i v50:n vart han än åker. för mig är det som vanligt skola/träning/instruerande/jobb. nu kurs-start som innebär massa nya böcker som måste läsas och nya uppgifter som ska examineras. men det är verkligen sista terminen nu. helt ofattbart!


när uppsatsperioden var över
kände både niklas och jag att vi var
tvungna att ta tag i ett och annat på
kampastigen och vi gick ut hårt i
förrådet. fortfarande lite slitna efter
våra influenser så det gick inte
undan direkt. men winnie hade i alla
fall koll på läget. när hon inte tog sig
en tupplur i förråds-hyllan!:)





skulle haft en före och efter-bild.
väsentlig skillnad måste påpekas!






förra helgen fick vi fin-besök från
götet. min allra käraste syster yster micke och kusin molly kom för att uppleva en weekend på kampastigen:) Mycket
mycket trevligt. vi började med
kyckling på fredag kvällen. stark
sådan!! Sen fixade winnie
bäddandet inför natten! Kusinerna
kom överens...hyffsat. Molly är en
klok, lugn och förståndig dam så hon markerade vart gränserna gick och att busa, det gör man utomhus. inne tar vi det lugnt och sover. och sen ger du f-n i min matskål!!hehe. precis vad vårt lilla
bustroll behövde. lite uppfostran!!haha!!


lite motvilligt från Mollys sida men visst kan man sova i samma bädd.
i typ en halv minut!















lördagen blev sen en riktig frilufts-
dag med korv-grillning och varm
choklad ute på Hissö. Sååå mysigt.
winnie var inte sen ut på isen men
Molly total-vägrade. Mikael gjorde
några tappra försök men mollsan
visade bestämt att hon trivdes
bättre på land med matte. där är det tryggt och skönt!


man får värma sig lite på filten när det börjar bli lite för kallt på magen efter allt springande på isen. och korven på grillen luktade
mumma! som sagt en perfekt januaridag. kunde dock varit lite lite
soligare men man får nöja sig med att det inte regnar i den här
stada!














på lördagkvällen var även henke och
frida inbjudna till en delikat middag
bestående av mörrumsgryta. allas
vår favorit:) och sen blev det
citronsoppa och hallonsorbet till
efterrätt. trevligare kvällar får man
leta efter.



winnie blev lite matt. hehe. söt!























till sist blev det ytterligare lite besök på söndagen. kusin vitamin och
jen kom förbi och hälsade på
vilket även mor och far gjorde.
resten av släkten, vart höll ni hus?
lite fika. lite lunch. ni vet precis som
en söndag ska vara. med släkt och
vänner. så sammanfattningsvis gjorde jag förra helgen ett försök
att ta igen all den där kvalitetstiden som jag gick miste om under
uppsats-perioden då fokus var på helt annat håll.

denna helg kommer delvis spenderas på coopet och delvis med fina vänner. och sen slutligen med mina älsklingar på söndag. för
då kommer dom hem!(och rena golv är genast ett minne blott!) men vad gör det..har det hellre skitigt med en massa bus med de bästa i världen. min lilla familj. kram på er och ha en trevlig helg!

(bild ovan: testar smile-funktionen på vår nya kamera. men verkar bara bita på mammas leende! haha. kram på er mina fina föräldrar!)

3 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Ohh va fina bilder Molly& Winne...Yes..Vi har precis ätit utav den där laxgrytan (efter bastun) Den var ju hur god som helst...fatta...vi höres nu till helgen per /tele puss å kjam mams

Linda sa...

Tack för den bilden.... :-) Men jag ska nog ge igen, haha!! tack för en underbar helg, Molly var helt slut när vi kom hem hahahaha...Vi höres käraste systeryster! Lav U!

Jimmy Danielsson sa...

trevligt den lilla stund vi kom=) kul bild Jennie ser helt borta ut haha kram kram