ketchupeffekten.

fredag, maj 08, 2009

Igår lärde jag mig ett nytt uttryck. ketchupeffekten, säkert många som redan kände till men det första gången för mig. i dessa "slutet på studierna" tider så har man ju sökt ett och annat jobb för att uttrycka det milt och några intervjuer är redan avklarade och några nej har också kommit. igår fick jag mitt första JA! känslan var helt fantastisk, visserligen ett vikariat men ändå..här i Växjö med UNGDOMAR. har aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att mitt första jobb efter studiena skulle bli ett jobb som jag verkligen verkligen ville ha. Underbart!! Så inställd på detta jobb med början redan på måndag morgon klockan 8.00 fick jag ytterligare ett samtal om ett annat jobb som jag är väldigt intresserad av. visserligen bara intervju till och börja med men förhopningsvis kan det kanske vara ett alternativ efter mitt 4 månders vik? om jag nu inte blir kvar förstås..mycket mycket på en gång. ketchupeffekten!

men nog med jobb. det har ju hänt tusen andra saker sen sist jag skrev. valborg som jag firade med allra bästa vännerna. dock blev det bara en bild denna kväll och det är bilden med mig och johanna! Men en fruktansvärt rolig kväll var det!!

Nästan samtidigt som sköna maj kom, kom även andra kusinbarnet på mammas sida. Markus och Carolines lilla Ebba! Stort grattis till er...underbar familj, alla 4!!!

I helgen inträffade Winnies(och mattes) första hundutställning. vilken karusell!! Niklas och jag kom med vårt lilla busfrö, en filt och två brassestolar. Hur gjorde resten av alla dessa erfarna hundutställare sitt intåg? Jo med vagnar, burar, tält, små rast-hagar. Ja det var helt enkelt ett helt nytt möte med en ny värld. utställningsvärlden. Det borstades, polerades, övades. Ostyrig som vårt lilla yrväder är kan ni ju tänka er hur det gick i "utställningsringen" där hon både skulle gå fint och stå fint. nja. inget för oss kanske...men med två fina rosetter "best in rase"(också den enda där i sin ras..hehe!) och "hederspris" och faktiskt till och med en snabb vända i finalen åkte vi hem nöjda och belåtna. det blir nog dock inga fler utställningar inom den närmsta tiden. en stor påfrestning för både winnie och matte. kanske mest för matte:) om ni kollar filmen nedan kan ni kanske förstå dommarens kommentar "behöver mer ringträning" "rör sig valpigt" (daa, hon är valp!).






Om några timmar går mammas och pappas saab(som vi lånar eftersom dom är på cypern och vår bil blir tonad över helgen) mot hultsfred där mycket vaktande väntar. hundvaktande åt sara eftersom ann-louice och sören är på Kreta. barnvaktande åt Moa när Mange och Malin ska på galej lördagkväll. så ikväll hoppas jag på en skön kväll med saknade vännen Icka och kanske ett glas vin!?:) Så ha en fin helg vänner...kram*

8 kommentarer:

Jennie sa...

STORT GRATTIS till jobbet kära kusse! =) Vad du är duktig!! Hoppas du får en superbra helg! Saknar dig, hoppas vi kan ses snart!! Kraaaaam!

Jennie sa...

Massa grattisar från oss också! Och grattis till Winnie för sin insats. Duktigt för att vara första gången måste jag säga. Tur att hon har en så tålmodig matte:) Kram Jennie & Jimmy

Madelene sa...

Härligt att få höra från dig igen. Ett tecken på att du lever! Härligt med jobb! Stora stora grattiskramar. Det tog ingen lång tid det inte. (Till skillnad från en annan...)
På måndag ses vi äntligen och då gäller det :) Saknar dig*

Madelene sa...

Härligt att få höra från dig igen. Ett tecken på att du lever! Härligt med jobb! Stora stora grattiskramar. Det tog ingen lång tid det inte. (Till skillnad från en annan...)
På måndag ses vi äntligen och då gäller det :) Saknar dig*

Gullan sa...

Grattis Elin till jobbet. Du har fått in "foten" nu, på jobb som du vill ha. Lycka till!!
Kram från moster

Claras hem på byvägen sa...

Grattis vännen min=)....jag blir så glad. Det låter som en utmärkt start. Hoppas ni har haft en bra helg...saknar dig! Kram Clara

Sara sa...

Vad roligt! Stort grattis. Både till jobb och utställningsrosetter! Idag har jag sagt upp mig så jag kommer att vara någon vecka i småland framöver, då måste vi ses! Kram&Puss

LinaTriathlet sa...

Massa grattis till jobbet Elin! Så himla kul!! Jag hoppas fortfarande på sommarjobb. efter sommaren kanske jag söker mig neråt landet igen. Gävle känns inte rätt i hjärtat. Hoppas att vi ses snart!!!Stor Kram!