loppis utan vin...

söndag, september 05, 2010

okej jag vet...detta kanske blir blogg-överdos. två bloggar på en helg men har varit på loppisrunda med grannen idag och va bara tvungen och visa dagens loppisfynd(bortsett från besticken som hör till sommarens tidigare loppisfynd).
är såååå nöjd. blev kär i den gröna "tunnan".
helt fantastisk. värd vartenda öre!
blev även överlycklig över tårtspaden som matchade mönstret på min tidigare fyndade bestick. bara skedarna som fattas.
sökandet fortsätter.
en tanke slog mig idag när jag bar ved för fullt.
det finns ingen loppis i berg.
det finns massa annat som drar turister hela sommaren...tänk då om det på vägen till alla andra sevärheter fanns en liten loppisbod.
en liten "loppis och vin"?
godnatt.

3 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Ja kommer visst Loppis i Berg..Låter helt OK GodNatt nu ska ja sova puss å kjam mams

Vi i Müllheim sa...

Fina fynd!
Jag köpte silverbestick på loppis i Berg(a), när jag var hemma sist. Tyckte att priset var jättebilligt för 24 st. gafflar+knivar och utan att jag frågade rundade han av summan ned med 75,-. Inte dåligt, men det tog mesta av vikten hos Ryanair...
Kram, Ingela

Claras hem på byvägen sa...

Hej min kära vän!
Va glad jag blev att du hade lagt in lite igen, så man har koll på vad som händer hos er=).
Vilka fina loppisfynd du gjort. Vi får ta den där turen till Skirö snart som jag har utlovat, vi får höras om det. Kanske kan vi ta det samma helg som vi ska till Jennie och Patrik?
Vi ses snart igen=). Stora kramar..saknar dig!