en fredagkväll mellan regn och coop.

lördag, juli 28, 2007

gårdagen var lika tidig som vanligt men det positiva är att man är hemma redan vid 14.30. mor och far kom och överraskade efter deras danmark/tyskland(om man kan kalla bordershopen för tyskland?!)tripp. lite kaffe hann jag bjuda på innan det tog saaben hem till frågelfors igen.

min kära kusin jennie ringde aldeles lägligt efter att jag hade slutat och meddelade att hon var hemma i växjö och att det skulle blir fest i fredagkvällen. förfest hemma på telestadsgatan. jag skulle visserligen upp lika tidigt som vanligt för att troget öppna butiken vi alla älskar men eftersom jag hade en lång ensam fredagkväll framför mig så svarade jag kanske lite väl ivrigt och desperat JA på att komma förbi en sväng i alla fall. För mig innebar det ju bara en sväng i duschen och en cykeltur runt halva sjön och med tanke på att jag så sällan träffar kusinen som annars bor i stockholm så kunde jag inte låta bli. jag insåg fort att jag hade fattat ett helt korrekt beslut eftersom jag hade en helt underbar kväll(eller snarare eftermiddag kanske eftersom jag började min förfest klockan 17.00 och begav mig hemåt ca 21.30):)





Hade verkligen helt underbart kul bland alla skratt och regnbågar.

just loveli*

0 kommentarer: