tisdag, juli 03, 2007

det börjar ordna till sig! kvällen bjöd på laxpytt och citron cremefraiche. mmm...
sommarjobbet på coop rullar på och det går fortare än kvickt om dagarna med tusen beställningar och massa massa upp-plock! tyskarna och danskarna är de flitigaste besökarna måste jag säga så man får damma av de gamla "ja, ich spreche ein bisschen deutsch" (godkänt Ingela??!)

imorgon är jag ledig och då ska jag göra allt för att hålla mig borta från blomsterlandet. det värsta är att det ligger lite för nära! torsdag och fredag är det jag som står för att coop extra norremark öppnas och larmas av kl 06.00!

sen blir det Fågelfors besök och parkfest på fredag kvällen. ska bli riktigt kul! hoppas vädret håller i sig bara...(så syrran ta med alla mina paket:)det måste bli lite födelsedagstårta också, har ju inte blivit någon ännu!!


men nu ska kocken bli finklippt inför hans semester! titta in vårt lilla husdjur också. det kryllar av kaniner utanför våra fönster...mycket bättre än bilar och shoppinggalna växjöbor!



4 kommentarer:

slundin sa...

hej igen.
såg först efter att jag hade skrivit till dig att du hade skrivit till mig.. flummigt.. haha.
jo da det är bra med mig, har ju varit en sväng i Madrid. Sverige suger verkligen inser man nu. vart är värmen?
dansbandskväll i parken? hmm.. det låter nice.. men jag tror jag hoppar det, kommer det inget mer "ungdomligt" snart?
det finns goda förhoppningar om gbg, jag planerar att säga upp mig idag faktiskt.

yeah yeah, jag är som sagt på om det blir party i parken som inte innehåller ordet dansband.

Ha det fint!
Massa kramar&pussar

malin jonsson sa...

Så fint ni har fixat till det!! Det blir verkligen bra ser jag. Hoppas att ni trivs i ert nya place nu också. Vi tänkte be Nicke om en tjänst om han har vägarna mot hultan som vi har hört ryktas om. Vi köpte ju en gunga i Växjö som vi har ångrat då A-L hade köpt en till Moa för halva priset här i byn. Tänkte därför om han vill lämna igen den åt oss??... De får väl höras bröderna.... Vi hörs också så småningom

Perssons pack! sa...

Det ser ju riktigt mysigt ut, i och utanför NYA lägenheten ..kaniner och allt...Bella och Stefan kommer förresten att underhålla i Öltältet på fredagkväll..Vi höres puss o kjam mams

Vi i Müllheim sa...

Hej Elin!

Vad fint ni har fátt det, ser riktigt mysigt ut. Grattis!!
Tyskan är perfekt.
Kram
Ingela