sportlov!

onsdag, februari 20, 2008



can u belive it? sportlov. men redan snart torsdag
visste ju iofs att det skulle gå fort. men så här fort?
jag har ju inte hunnit öppna en endaste bok.
får bli imon.

ikväll har jag pysslat upp mina väggord som
äntligen hade hittat fram till vår brevlåda!
hem.kärlek och mys blev det! och kom inte och
säg att ngt sitter snett nu. för jag har mätt!



by the way. även nya rea-röda-kuddar på sängen. inte illa säger
jag!





de första dagarna på mitt sportlov(vill gärna
skriva detta ofta!) spenderades i hultsfred med
bla den här lille tösen. en stolt farbror niklas kan
jag lova..och världens sötaste charmtroll. hon vet
precis hur man gör när kameran åker fram!

familjerna carlsson och carlsson/jonsson fick även
smaka på mina små semlor och jag hoppas de
nu ligger som favoriter på deras semmel-listor!



bakade även lite annat smått och
gott. mina hallon och dumle-grottor
blev dock lite estetiskt misslyckade.
men ack så onyttigt goda! sara
bevakade köksgolvet från hallen.
ifall fumliga jag skulle tappa något.
händer ibland! ibland medvetet:)


igår gjorde niklas och jag utflykt till
gisse-skalle(vet ej hur det stavas).
man får ett rätt bra bevis på hur
kondisen mår på vägen upp till bergets topp. men det är det värt
när man väl kommer upp.
breathtaking!

för den observanta. ja, jag har ny frisyr! om ni undrar vad huset gör där så...ja om det skulle bli till salu en dag!?!
måste berätta om vår häftiga vilt-runda i måndags kväll/natt. 5 vildsvin. 2 älgar. 2,3? hjortar. 7 råddjur. 3 harar. rätt mäktigt måste jag erkänna!
Ha det gott vännerna.

3 kommentarer:

Gullan sa...

Inte för att jag vill "skryta" men jag har en egen blogg nu. Hälsningar moster på "G"
http://solbacken-gullan.blogspot.com/

ANGELICA sa...

vilka fina väggord!! ja nu får du kommentera i min bilddagbok istället! Skönt för dig med sportlov, min vecka har vatt allt annat än lugn, går nämligen brevid på det ställe jag ska sommarjobba och även helgjobba på+all litteratur som ska läsas! hade vatt kul att se dig när du va här i hultsfred, men vi får ses snart hoppas jag! Har hänt en del annat på hemmafronten på sista tiden, men det kan vi ta en annan gång, men är bra med oss annars! Kram vännen!!

slundin sa...

hey sötnos!
Superläcker i håret! nice!

Du är så himla duktig som står i och bakar och grejar. Jag ska också bli så duktig någon dag.
Hörde att du kommer till Götet nästa helg, hur, när och vart? Jag vill ses ju!
Hoppas att ni får en fin helg!
Kram&Puss