puss i påsk.

torsdag, mars 20, 2008

på kampastigen finns det alltid något gott:) sitter tålmodigt och väntar på att det ska dyka upp några påskkärringar för allt detta godis tänker jag inte tillåta hamna i min mage. då blir det istället väldigt godisfyllda påskägg till de lyckligt lottade jag kommer träffa i påsk!
påskbakelserna är ett måste. inte direkt någon ansträngning heller..10 minuter. klart! igår fick jag påsklov. helt otroligt, nästan en och en halv vecka! det kände visst kroppen på sig igår, för 10 minuter efter jag cyklat från praktiken kom den mkt välkända känslan av migrän.
och om jag hade haft en skala på 1-10 i smärta låg den här lätt på 9,5. blä blä. så de va bara att proppa i sig några eze, tyvärr fick dom inte stanna kvar så länge men jag proppade i mig några till. sen svepte jag in mig i sängen och önskade solförmörkelse! är tacksam om jag slipper denna känsla resten av påsk.
imon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, har bokat träning och kvälls-date me evve men mer? någon som vet om affärerna är öppna? lördag morgon är det jag som står för öppningen på coop extra klockan 06.00 och efter detta arbetspass tar jag v50:n till hulstfred. tänkte gömma lite påskägg och dricka lite gott vin med goda vänner. påskdagen blir det nog lite god mat och sen går färden mot fågelfors skogarna. sen en heeel vecka ledigt:)
Hoppas ni får en härlig påsk och att påskharen hittar till er dörr. kanske även några påskkärringar. för hit verkar de inte hitta i alla fall!:(

2 kommentarer:

Madelene sa...

Glad påsk!
Vad massa gott du bakar hela tiden. Önskar jag bodde lite närmare så jag kunde vara en av de där påskkärringarna som kommer och knackar på din dörr! Ses om någon dag. Häligt!

Perssons pack! sa...

Snälla jag vill ochså ha så goda påskbakelser...ja ja får fixa detta..rulltårta, vispgrädde, aprikos...yes..nu e´de klart..Kör försiktigt hem...vi hörs..mams o. paps