syrran 27 och påsklovet slut.

söndag, mars 30, 2008

helgen började me ett besök i ff. föräldrarna drog iväg på kalmartravet med moster G och Stellan. en och annan whisky åkte ner innan bilfärden och under bildfärden också om jag får gissa. pluntan i pappas hand va ju me!!

niklas och jag skulle börja fixa käk till syrran och micke som va på väg från gbg.

musik ur datorn, tv:n är på, ugnen börjar bli varm och mörkret börjar falla. då plötsligt blir allt tyst och mörkt! strömavbrott. ingen bra kombination med en hungrig elin. suck! 3 1/5 timme mörker. som tur va, va planen att grilla lax. så vi fick även göra potatisgratängen på grillen. inte helt illa faktiskt!! vi började sucka inför kvällsbestyren utan vatten och el men detta slapp vi oroa oss för när det blinkade till och vipps så va allt som vanligt:)

niklas och jag avslutade vårt ff besök med lindas födelsedags frukost..mmm ägg och varma nybakade bröd!




sen va det dax för en kalas runda till hultsfred. niklas 25 år skulle firas. mycket mycket trevlig kväll på sabelstigen. god mat. gott vin. god kladdkaka:) niklas tackar även för alla blogg-födelsedags hälsningar!




efter några timmar hade moa jamisen på sig och både snutte filten och "uffe" va me. både niklas och jag fick oss ett gott skratt när vi får reda på att moa döpt vår påskpresent, kaninen, till UFFE:)!!!











så jag säger farväl till detta härliga lov och förhopningsvis hej till en underbar vecka på praktiken! lite drygt en månad kvar. helt sjukt va fort det har gått. sol i sinne...så här soligt och skönt hade jag det när jag kom tillbaka till kampastigen i eftermiddag. loveli!



1 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Ja som sagt ett påsklov går fort och även en rolig (massvis födelsedagar)-helg går fort,men solen lyser även idag när jag är ledig...Härligt..Puss o kjam, mams