lime.

tisdag, juli 08, 2008

















japp. så fördrev jag min lediga dag den 8:e juli. dagen efter saras födelsedag! GRATTIS gumman. hon fick antagligen tidigaste födelsedags-messet av mig igår, det blir så när man ska slå upp portarna till coop klockan 06.00! men idag blev det andra bullar(fyndigt)inget coop. cocoskakor med smak av lime och apelsin. nutella snäckor och kanelbullar(bullar med nutella rekommenderas starkt...sååå gott). chokladkaka a la lime den också. men den citrusen går ej att motstå. förtrollar tråkigaste fruktskålen till en exotisk utflykt. jo tack det blir ett varv runt sjön i löpande takt ikväll!! men sommaren är till för att njutas, även på de regniga dagarna! och regn har vi sett nog av nu tycker jag...åska och blixtar som gör att sladdar slits ut stup i kvarten här på kampastigen. sträckläser ut mina pockets vilket gör att jag borde handla nya nu. började precis i denna. undrar om den egentligen är någe bra!?!


ikväll är det allsång på skansen. igår va det allsång i linnéparken.
ida och jag va där. vi väntade såklart(eller det är nog inte så himla klart. men den största kändisen där så vem skulle man annars väntat på?augustina?) på ola. ett tag undrade vi om
vi hade missat honom på vägen dit...eller hur lång är egentligen
den här allsången?! två timmar visade det sig. ola kom efter 1 1/5
timme. var det värt väntan!? nja. inte riktigt eftersom magen
skrek efter mat som väntade hemma. men men där är han i alla fall. fångade han på bild. en del zoom gick åt! alltid något som händer på en måndagkväll tänkte vi och gick hem igen.
nästa måndag var det sanna nielsen som står gäst i linnéparken, måndagen efter sussie tapper och sista allsången kommer bröderna rongendal. vi tror inte det blir någon mer allsång för oss i det regniga växjö!:)

men nu ska bara sista bullen smälta sen åker löparskorna på. niklas skulle bara vila upp sig en stund i soffan sen skulle även han ta sig en tur runt vår sjö. intervall träning tyckte han lät som en bra idé.
må väl gott folk.

5 kommentarer:

Marlene =) sa...

Hej Elin! Skulle gärna vilja ha receptet på dina nutella bullar. Om du skulle ha lust att maila det till mig, malle47@hotmail.com
MVH
Marlene

Madelene sa...

Vilket bakkalas! När ska du njuta av allt detta? När vi åker till Båstad kanske. Jag har efter mycket om och men bestämt att jag vill med. Händer annars inte mycket på min semester. Såvida du inte vill ta en restresa med mig v 31?!! Jo..... Jag klarar inte att min semester regnar bort. Då vill jag sticka. (Om priserna tillåter) Har bara ingen att åka med!

Puss vännen

Jennie sa...

Heej Elin, Jag vill med ha receptet på dina Nutella bullar, såg ljuvliga ut! =) Hoppas allt är bra annars! Ses snart! :) Kramar!

slundin sa...

Shiit, det ser alltid lika gott ut när du har varit igång och bakat. Och du var absolut först med att gratulera :)Tack!
Ha det great.
Puss

Anonym sa...

Nämen fan va goda dessa bullar ser ut.. varför har du bakat så mycket?? pussåkram kusinen Jimmy