vi rullar fram..

fredag, december 05, 2008

..mot jul. jag känner det. tåget bara tuffar på och drar med sig hela mig och mitt leverne. jöback spelas så ofta jag kan, jag funderar ständigt

på kartongerna ute i förrådet där våra julsaker ligger gömda (kommer däremot inte riktigt ihåg vad vi har för julsaker, glömmer det vareviga år!). men jag vill ha fram dom tror jag. fast ändå inte. inget plotter.
bara mys. sen vill jag helst inte ha julen alls
riktigt ännu. uppsatsen måste bli klar först.
men trots detta dras jag med på jultåget!

i veckan bakade vi allt det där som hör till.
ni vet. peppisar, kola, rockyroad och årets
nya leila-favorit: chocolate crisps. you try!
julremix-skivan va på högsta volym och vi
stökade och stirrade i idas kök. mycket onödigt att dammsuga innan!!


pricken över i:et var när snön började falla.
först lite försiktigt men sen bara vräkte det ner. kan bara tillägga att det inte är jätte lätt att ta kort på snö som vräker ner.
men jag försökte!

alla möjliga peppisar blev det.
hundar. älgar. giraffer...ja ni vet, dom
där julmotiven!













kvällen avslutades med provsmak till lite glögg.
fina grejjer det!


och peppisarna blir inte godare än så
här. Idas hemliga peppis-recept och
våra otroliga talanger när det
gäller utbakningen. se bara mitt
oerhört originella hjärta på plåten.
den gör ni inte om!?!:)

disk blev det också förstås.
men med ett vin-glas extra fixade
frida disken i en himla fart.
vilken tösabit!
nu tar jag helg hörrni. efter en transkribering och lite resultat skrivande skriker nu magen efter solrosfisk och ris. sen blir det lite core-pass fix inför min core-meny imorgon. och vid klockan 17.00 ska jag och evve svettas på sofias step-styrka pass. yeah!
ha en trevlig helg. det tänker jag.
åka tåg ni vet. julens tåg!

4 kommentarer:

ANGELICA sa...

va mysigt det ser ut! å vilka fina peppisar, tyckte mig se golden retriver-peppisar! gulligt! själv har jag inte hunnit så långt, men nästa vecka har vi förhoppningsvis peppisar och lussebullar här hemma med! rocky roadsen är dock gjorda! mm.. Kram vännen! Vi får höras snart, med nyår och allt! KRAMAR!

Anonym sa...

gjorde ni ingen sån där specialgubbe som förra året?

Elin sa...

bungan special gubben gjordes första gången för TVÅ år sen, och i år blev plåten med de speciella peppisarna censurerade för bloggtittarna:)

Perssons pack! sa...

Åhh vad ni är duktiga....mums vad gott...själv håller jag på med pepparkakshuset,tog just nu en välbehövlig paus...tyvärr blir det inte Slatans villa iår (fick inte färdigt ritn.)det blir en annan "kåk" med veranda och takkupor får duga...få väl ta och försöka blogga sen (vi har ju haft lite datastrul)...puss å kjam mams