onsdag, december 06, 2006

med hjälp av en banan, en clementin och vattenflaskan är barnobservationen aldeles snart klar att skicka in. den berömda skrivar-spärren har dock anlänt och jag söker annan stimulans för ett ögonblick. det får man ibland!
det luktar sköljmedel i hela rummet. det är det bästa när man har morgontvättat, man kan nästan tro att det är nystädat. och det gör inget om fler tror. jag och min prins städade faktiskt i torsdags(jag vet snart en veckan sen, men ändå en bedrift!). ljusstakar och adventsmys hittade hit och vi tittar in i kakelugnen varje kväll nu. inspirationen kom till mig sent igår kväll och en inte helt vanlig adventsljusstake blev till, tillsammans med kasslerlådan förstås!



julfest på fredag kväll och jag hoppas att någon klädaffär i stan har något för just mig och en kväll med coop-gänget! glöggmys om en vecka och vi är förväntansfulla på johannas mystiska man som hon har hållt gömd allt för länge nu. vi filurar över julklappar i den här tiden, skönt att i-lands problemen är så pass triviala, hade inte orkat mer!

0 kommentarer: