att vara effektiv

fredag, september 19, 2008

jag gick upp tidigt(typ) började med den enorma tvätthögen. bytte sängkläder. vädrade ut alla förkylningsbaciller. tog mig en rejäl frukost. satte mig och skrev klart det sista på avhandlingsanalysen. duschade bort alla förkylningsbaciller. åt en rejäl lunch. for till blomstelandet och inhandlade höstblomster. planterade höstfint. slängde skräp. pratade me papps. sen blev klockan nu och den sista tvätten ska tömmas ur torktumlaren. det värsta var när jag nu gick in på ickas bilddagbok och ser att hon har gjort typ allt som jag gjort idag...men säkert tusen saker till. detta innebar att jag kom till insikten att jag antingen inte riktigt lyckades duscha bort alla förkylningsbaciller och bli frisk och energisk, eller att icka helt enkelt är superwomen. och eftersom jag har bestämt mig för att vara frisk nu så måste ju icka dölja en hemlighet för oss, kanske borde kolla hennes gaderob efter den hemliga förklädnaden!!


annars är det ju mest höst nu. snart jul. fick jotex julkatalog idag...ja hur känns det?! med tanke på att vår uppsats måste vara hyffsat klar när julgardiner och granen ska fram så får man ju lite smått ångest. puh.

skickar ut lite höstkramar till mina kära läsare från mig och nike. vi
höstmyser allt vad vi kan och drömmer lite smått om en liten flatcoated retriever. men än så länge får den hålla sig i drömmarnas värld.
all our love.

3 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Jag har också fått Jotex känns jättebra...ingen uppsats...:)) som hägrar...skämt ..det där fixar du,med uppsatsen alltså mhh jag tänkte flatcoated retriver är inte det en apporterande fågelhund..niklas jagar flygande vildsvin..thihi..puss å kjam mams

Jimmy Danielsson sa...

Fint du gjort, du e så pysslig=) hälsa Nicke att han ska jaga mindre å festa mer i växjö=) ha de bäst så hörs vi till veckan kramar från kusinen Jimmy

ANGELICA sa...

haha, superwoman! ja du får komma hit o kolla i garderoben! tsss. himla fint du gjort! Känner oxå lite panik över att uppsatsen ska va klar och inlämnad 16e december! va hund!?!?! Ska ni? åå va mysigt isåfall;o) känns som vi har massa snack o ta igen! Nån helg när ni har vägarna hitåt så bjuder vi er gärna på en matabit! Missu! Kram vännen