umpa pumpa.

måndag, september 29, 2008

ja. pumpor fanns det gott om på ett
öland i skördetid. nostalgi och pumpor i mängder på eriksöres bygata. vi vandrade i nattens mörker bland gula nyanser av
pumpa och stod i kö för de brända
mandlarna.
men vad är det som lyser i nattens
mörker?? Jo. Det är ju mormor och morfar i deras fina västar. De fångade allas uppmärksamhet
och blev även blickpunkten på alla kort. underbara!









mamma är ute på hal is med mormor och morfar!



men varför detta brinnande intresse
för litteraturen?? jag skådar två, tre,
fyra böcker. det tar aldrig slut!!

förklaringen får vi på nästa bild.











alla sätt är bra utom de dåliga!













konst i alla dess former var en självklarhet. med mig
hem har jag en ring i glas som redan ligger varmt om hjärtat!



ser ni den slående likheten?









är osäker på om jag gjorde ett
felaktigt val när jag följde med bilen
där även systrarna fnitter ingick.
kanske hade gjort ett bättre val
att följa med jennie och jimmy till
kalmar?

nä. ni är så goa så. och som gullan
konstaterade så "blir man ju så glad
av att skratta". en och annan sork
strök med under bilfärden, men
vad gör det när det framkallar två
skrattgråtande syskon!?











jag njöt av varje sekund på denna underbara ö.
tack släkt och familj för en underbar helg.
JÖSSES, vad kul vi hade!
kram











5 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Tack själv för en underbar helg på Öland...det blev många JÖSSES och fnitter...visst blir man glad av att skratta..ha ha undrar just vad Mats alla böcker försvann:))puss å kjam från mams

Gullan sa...

Ja, JÖSSES va roligt vi hade. Stackars dej i bilen, men vaddå? Du fick ju åka Peugeot!
Rimmar bra va?? Vad har du lagt in på bloggen? Länkarna...Hur har du gjort det? Si o så många veckor sedan man uppdaterade:-)) Jag uppdaterar min i morrn, så de så..
Elin, ha det bra o hälsa din käresta, som missade det roliga!
(Boken lämnade jag för återvinning)
Puss o kjam
mostra

Madelene sa...

Vilka vackra bilder. Verkar ha varit helt fantastiskt.
trots att man är helt galen i sommaren så har även hösten sin charm.
Ha det fint. Puss*

Jimmy Danielsson sa...

Tack kära kusin för en bra helg.. synd att du förlorade de 2 sista i Romy men som sagt du får öva dej lite på Niklas till nästa gång.. säg till att han betalar in bollfan i skolan så vi kan gå ut nån dag.. ha de bäst puss å kram skumbanan //Jimmy

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra