helg med blandade känslor.

måndag, november 03, 2008

i fredags åkte vi till hultsfred och startade helgen med bl.a. barnvaktande av lilla mois och innebandy i hagadal. minnen av hur det brukade vara på fredagarna en gång i tiden då jag gick och beskådade niklas innebandytalanger. det va tider det! efter lite idol i soffan på sabelstigen somnade jag sen gott in och vaknade till solig och härlig lördag. som jag redan har berättat om kom jag på i lördagens lilla blogginlägg!

efter en härlig promenad med ida, icka, sara och leia(mycket hund bus vill jag lova!!) så blev det lite studier och sen fick jag äntligen fixa i ordning mig inför kvällen. Henrik och Angelica stod som värdar och kvällen var bara såå fantastisk. finaste vännerna och godaste maten!



välkomstdrink och smarriga små crostinis. mm..
kvällens värdinna som strålar med de tomma glasen! dax att sätta sig till bords.


och vad bjöds det på till varmrätt. jo, fantastiska plankor med baconinlindad sparris och fläskfilé. vilket jobb och vilket resultat!


Leia ville också va med vid bordet:)






Herrarna och damerna. niklas med sin klassiska "blinka med ena ögat"!











damerna vid bordet. här kan det pratas hela natten lång vill jag lova! mycket mycket trevligt.




oj oj oj. det vankas efterrätt. visst ser det fantastiskt gott ut.
kan bekräfta att det inte bara ser gott ut, det smakade ännu bättre!!
ljummen fruktsallad med vit choklad och vaniljglass.








ännu mer mingelkort och det sista på angelica och ida får avsluta kvällen. kunde inte motstå lägga in detta kort. vilken min. och de givna halvslutna ögonen på ida. det är något med blixten!! Tack Angelica och Henrik för en underbar höstkväll och tack övriga vänner för alla skratt och allt prat. vi behöver mer sånt här!


så långt hade helgen en glad känsla över sig men på söndagen åkte vi med Mange, Malin och Moa till Västervik och sjukhuset där Niklas Mormor Anna-Lisa ligger. I veckan blev hon olyckligt nog påkörd av en bil hemma i Hultsfred och fick åka ambulans till Västervik där hon sen har blivit liggandes med en mindre hjärnblödning. Att se henne där i sängen aldeles matt och trött var ingen rolig syn. Hon mådde inte alls bra och kunde med nöd och näppe prata lite med oss. Niklas mormor som vanligtvis är en pigg och glad liten dam var nästintill förbytt. Dock kunde lilla Moa lätta upp stämningen i sjukhussalen och några små leenden och skratt kom från Anna-Lisa. Så det var med blandade känslor vi styrde kosan hem till Växjö igen. vi hoppas nu att Anna-Lisa piggnar till snart och kan komma hem till morfar Eskil i Hulstfred igen.


väl hemma möttesvi av mina nya fina blommor. att dom kan göra en så glad varje gång jag ser dom. de vita i fönstret hade dock blivit lite trötta på helgens sol kan jag tänka för de hängde med tunga huvuden. lite vatten gjorde susen och idag på morgonen stod de ståtligt upp igen! dagens timmar har rusat men jag har ändå hunnit med det viktigaste. kylig morgonpromenad. morgonteet och dagstidningen. fråga 1 och halva fråga 4 på hemtentan. nöjd än så länge men borde nog fortsätta med skrivandet nu. ikväll blir det lite dammsugning. ringa till hunduppfödaren som vi fortfarande inte hört något ifrån(de hade inte ringt hem till växjö i helgen heller)!?!!? kanske en kvällspromenad innan man kryper ner under täcket. ska upp tidigt till coopet imon. öppning klockan 06.00!






Avslutar med en bild på söndagens kvällsmiddag. honungsmarinerade vildsvinsrevben med blandad sallad och rostade grönsaker och potatis.
inte fel för en söndagskväll inte:)
take care. puss!

2 kommentarer:

ANGELICA sa...

ja det va himla trevligt och man märker att man gör sånt här alldeles för sällan! men nyår måste vi få till med lite baltema! Hörde nyss att henke kollat upp lokal som lät lovande men fick välslutgiltigt besked på torsdag, så sen är det ju bara att börja planera i så fall!

Jobbigt att se anhöriga dåliga, men hoppas att hon piggar på sig snart! Vi hörs vännen, massa kramar från mig!

Madelene sa...

Tusen tack vännen för en superkväll. Massa mys va det ju.
Puss på dig