happy happy happy!

torsdag, november 06, 2008

ja. ni kanske kan gissa?!?!
vi ska bli matte och husse. om nu inget annat oväntat skulle hända..peppar peppar!
Vilken lycka. hoppar av glädje här hemma på kampastigen!
Kan ni tänka er en liten wachtelvalp här hemma hos oss!?!
vi hade förlorat allt hopp efter första samtalet med uppfödaren,
det hade bara blivit 3 tikar och det visade sig att vi hade legat 4:a
på listan och inte 3:a eftersom uppfödaren själv skulle ha en valp också.
så vi har gått här med ledsna miner av besvikelse sen dess.
MEN, idag ringde uppfödaren och berättade att han och hans fru hade
tänkt över det hela och diskuterat kring att vi verkade vara ett
bra par som var intresserade och hade möjligheter till
jakt på stora marker. och det enda som dom brydde sig om
var att valparna skulle få bästa matte och husse!
Och då var vi tydligen det:)
Vi skulle till och med få välja valp först efter uppfödarna själva förstås!
Det är en total känsla av lycka just nu.
många gånger har jag funderat på om det är ett galet beslut,
en hundvalp också...som om det inte var nog med skola.
jobb.träning+alla andra tusen saker som jag brukar skriva listor om.
men ändå i slutändan känns det som helt rätt beslut.
HAPPY HAPPY!
(och juste...valparna på bilden är inte de som jag skriver om
men jag misstänker att de kommer va rätt lika:)

annars så har jag hängt här hela förmiddagen.
i johannas och mitt grupprum som vi i princip skulle kunna börja
inreda. adventsljusstake till julen och så:)
men vi trivs. hemtentan skrev vi klart idag och mailade iväg.
och jo...denna gången mailade jag verkligen iväg den(har dubbelkollat min utkorg)!!!
väl hemma satte jag igång med brödbak. surfade runt på en blogg som ledde mig till en annan blogg och där hittade jag ett recept på typ rosenbröd tror jag det kommer bli. snart klara..bara gräddningen kvar:) dom hade jag tänkt att jag och brudarna på andra sidan bron skulle mumsa på ikväll tillsammans med en kopp te och allison dubois. loveli. men först ett förbränningspass på hälso med mina fantastiska deltagare.
kram

6 kommentarer:

ANGELICA sa...

åå va kul! GRATTIS! Så mysigt med en liten skrutt! Är säker på att du inte kommer ångra dig! Även i de stunder man kan bli galen på allt som ska hinnas med så kopplar jag aldrig det till Leia, hon ger mig energi istället för att ta! (Är nog lite som barn!) å va kul för er! och vad mysigt det lät med bröd o te, får jag komma? ;o)

Här blir det show på metro med tacobuffé och uppträdande av de på dagcenter, ska bli kul! Vi får höras snart vännen! KRAMAR

Perssons pack! sa...

Grattis till den "lilla" som en dag blir en "stor jakthund" Jätteroligt för er (kommer jag att bli mormor nu...hahaha ::) Ha´det bra, så höres vi massvis kramisar mams

Anonym sa...

jag och Jennie vill komma och klappa valpen och vara hundvakt om det blir mycket med jobb-skola-tr'äning=) kram kram //Jimmy

Anonym sa...

Massa grattiskramar kommer från norr till söder!! Åh vad mysigt med hundvalp!Ni kommer att bli världens bästa matte och husse! Tusen kramar!!

Anonym sa...

Näe, vad roligt! När är det dags? =) Jag tror att när valpen väl kommer så får man nya rutiner och allt fixar sig konstigt nog ändå=) Vad roligt för er! Ha det bra! Kramar

Madelene sa...

Stort grattis! Så himla mys. Vet ni när ni blir föräldrar på riktigt och får knytet till er? Som julklapp kanske?

Massor av lyckoönskningar.
Puss