flytt-jobb-flytt-jobb-spinning!

torsdag, juni 28, 2007

uppe på helvarv kan man minst säga. det tar ju aldrig slut...just det! den gaderoben, det skåpet, den lådan, gardinerna osv osv. min bananlådor tar slut varje dag och nu orkade jag verkligen inte gå bort till icas skumma källare igen...puh!!!
hela veckan har varit packa fram till 13.00, jobba sen hela kvällen och så "same procedure next day". likaså idag.

imon är det dock andra bullar som gäller..nyckeln till kampastigen hämtas ut klockan 08.00 och sen blir det en snabbstädning i den nya lyan med tanke på att den har stått tom i snart två månader. mange, malin och moa anländer sedan för att snällt hjälpa mig med alla tusen lådor och grejjor...fixade precis en smarrig kyklingsallad som vi ska avnjuta när energin börjar sina...hoppas det blir bra för familjen carlsson/jonsson!?! Vid 16.00 får niklas ta över flyttandet och för mig blir det då genast nervöst inför första spinningpasset(magkramp!!) förhopningsvis är sedan mange, malin och moa kvar till premiär-grillningen!! entrecote och massa grillade grönsaker...mm. om vi ändå redan kunde vara där:)


kom igen...vi är snart i måål!!(wish me luck*)

6 kommentarer:

malin jonsson sa...

Det låter ju toppen!! Det låter som du har det lite stressigt och vi hoppas att vi ska kunna hjälpa till att lätta på trycket lite. Och vi är gärna kvar och grillar efter spinningen!!! Vi gillar att grilla!! Vi dyker nog upp mitt på dagen typ,men vi hör av oss när vi är på väg. Ha det bra och njut av livet lite också!!

Linda sa...

Gud va skönt det är med 30 mil till söstra sin ibland!! :-)näääää, bara skoja skulle mer än gärna hjälpa min kära syster!! Pöss och kram!!

Perssons pack! sa...

Jag jobbar ju hela helgen hade annars hjälpt till, såklart!! Men paps kommer och hjälper, fick se att han hade hand om öltältet fredag kväll till kl 01.00, men det får väl fixa sig .....Ha´det bra, puss o kram mams!!

Frida sa...

Spinningpasset kommer gå kanon tror jag och flytten likaså.
Tack fölr en trevlig midsommar förresten! Kramar Frida

ANGELICA sa...

Kul med flytt! Skönt när alla kartonger kommit tillrätta! Lycka till med passet! Ser fram emot besök i nya lyan framöver! Må gott!

Mickan sa...

I know it. När vi skulle flytta så tyckte Pontus att jag hade tagit hem ALLDELES för mycket kartonger, men det gick åt. De förbannade kartonger säger jag. Men de är bra=) Hoppas ni ska trivas i er nya lya=) När är inflyttningsfesten? ;) Kram