rutinerade barnvakter!

måndag, juni 04, 2007

helgen försvann fortare än kvickt. och trots att det gick fort har vi hunnit med ganska mycket. fredagen tog vi f.n.e till Hultsfred och hälsade på hos mange, malin och moa för lite grillning och fredags mys framför tv:n...fick lite tips inför lördagens barnvaktande. så man hade lite koll....! 1 dl vatten, 3/4 dl gröt, eller hur var det!
den lilla solstrålen hälsade oss välkomna mitt i maten dagen efter och mamma och pappa var riktigt stiliga i bröllops utstyrslen!! Mamma malin var nog sneppet mer nervös inför kvällen och överlämnandet av ansvaret än vad nicke och jag var.
Skönt nog så är moa tjejen en pysslig och lättroad liten tös så några större problem hade vi inte förutom i natt-timmen vid 2 tiden. ledsen ledsen....men när mamma och pappa dansade in vid 3-tiden blev det genast mycket mer spännande. lite fundersam över vad som hade hänt med de lugna föräldrarna som hon kände...inte så jätte lugna längre!!! Men roligt hade de haft(trots saknad av mobil och väska!!) och det är vi glada över....kul att kunna hjälpa till!! Gör vi så gärna...
efter en lång natt på pistolgränd var det dags för fisketur ute i västerviks skärgård. såååå underbart! Får tacka Icka och Henke för en fin dag på finaste havet. Trots stopljus i ansiktet så var det värt det. varma klippor med banan och choklad som tilltugg. svalkande vatten mellan tårna. och mycket strömming...kanske inte jätte mycket på ickas och mitt spö men några lyckades vi få dit i alla fall:) (byxorna låg på tork för att en idiot saknade båtvett och blötte ner oss totalt. suck!) i skymningen var vi tillbaka hemma i växjö och på sandgärdsgatan. veckan satte igång tidigt idag på morgonen kl 7, måndags stress på jobbet! imon väntar slut-redovisning...sen är det SOMMARLOV!!! wihooo..

4 kommentarer:

malin jonsson sa...

Jo tack, väskan kom hem igen. Mange sa till mig att han hade den i ryggsäcken men så var det ju inte vilket vi väl kan vara överens om... Putte och Emma kom förbi med den på eftermiddagen. Nåja, så kan det gå. Tack i alla fall återigen för att ni ställde upp!! Det var riktigt, riktigt roligt och jag dansade som aldrig förr!!.. :0)

Unknown sa...

"Jag tror att jag har den i ryggsäcken..." ;-) Nej, om sanningen ska fram så hade jag nog inte värsta kollen. Men jag måste oxå passa på att tacka igen, det var himla snällt av er. Skönt för dej snart med sommarlov, nu när det fina vädret har anlänt

Hälsa Nicke oxå

Madelene sa...

Vilka härliga bilder! Sommaren är verkligen här nu. Välkommen på fredag! Massa kram

Perssons pack! sa...

Rutinerade barnvakter....mmmmm ja ja inte lätt när "Moa" vaknar mitt i natta... men ni klarar det ju galant ändå..Puss på er..mams&paps