tisdag, januari 16, 2007


det bara pirrar vår och det är märkligt! lunchade med grannen på stan och jag som vanligt kunde inte hålla mig ifrån village, blev bara ett reaklipp men där fanns så mycket mer. det är faktiskt bara januari!!!har börjat inse att det blir en utmaning att göra vår i vårt röd-gråa vardagsrum, det ska nog gå med lite extra inspiration och fantasi!

semenarie imon som sagt och jag känner mig ganska förberedd, hur mycket tror de 10 pers. ska hinna med på 3 timmar? inte 1-2 frågor på varje paper i alla fall. på måndag börjar juridiken och jag är laddad för intensiva föreläsningar och ännu intensivare studie-timmar. tentorna har jag inte vågat tänka på ännu! sen kom det in en "åka-skidor"-resa i bilden och jag blir lite kluven. vore verkligen kul och lattja lite i backarna, leka sportlov och känna sig som 12 igen men när tunga lagböcker hänger över huvudet och julklapparna har skapat minustecken på kontot så vet jag inte riktigt. beslut är inte min grejj när det gäller sånt här. när man heller inte har erfarenheten av snö, skidor och backar på det sättet lockar alltid en solresa mycket mer.

några timmar till med det sista för denna kurs, sen ska jag fixa lite i våra fönster som liknar ingenting just nu, halvdöda blommor och ett fåtal julkrukor kvar. en runda till blomsterlandet står på önskelistan men som sagt, det var ju det där med att hålla på ekonomin! jag tänkte på att jag allt för många gånger blivit anklagad för att köpa för mycket kläder vilket är helt felaktigt om man jämför med resterande 21 åringar(spec. min kära granne)jag slösar verkligen inte pengar på kläder, endast nödvändigt och ett och annat rea-fynd. det jag slösar pengar på är allt som kan smycka hemmet och där har jag faktiskt någon att skylla på också. mamma! så är det.nu är jag tillbaka där jag började med mitt village snack och det är väl alltid det jag återkommer till!

0 kommentarer: