lördag, januari 27, 2007

en fin och solig lördag har det varit men jag har kämpat på coop. ingen korvgrillning och varm choklad för mig inte! har precis ätit en-mans middag som bestod av kyckling och cous-cous...helt okej, mätt i magen. lena ph dunkar på tv:n och jag bli alltid lika förvånad över hennes extrema dialekt men det är komiskt!


gjorde ett halvdumt val när jag tog cykeln till jobbet, det var kallt kallt kallt och cykeln hade frusit på alla fronter, växlar lås sadel osv. när jag sedan cyklade hem var det ännu kallare och fingrarna blev sådär frusna så man inte vet om de är varma, kalla eller obefintliga!? då är det skönt att komma innanför dörrarna till en sol-uppvärmd lägenhet. jag hoppas bara at mina tulpaner inte frös ihjäl, behöver dem till söndags studerandet!


kultur-natt här i växjö fick jag veta på jobbet men jag tror att jag nöjer mig med den kultur jag har här hemma.


enough for tonight

0 kommentarer: