torsdag, januari 25, 2007


sitter här och tuggar nötter, banan och clementin(märk väl det nyttiga urvalet ur min vardag)mest på grund av att jag är ganska hungrig men helt uttråkad på att laga mat till mig själv och för att jag om 2 timmar ska träna. insåg precis att på två timmar skulle mat hinna smälta, men sen är bara frågan om hur lång tid, maten jag bestämmer mig för att laga, tar(att laga).kelda fisk och skaldjurssoppan som står i kylskåpet vore ett bra alternativ!

hemma från föreläsning nr. 2 i civil och straffrätt 5p och nu står det klart. jag ska bli polis(i första hand) men om rekryteringsgruppen åter igen gör misstaget att inte ta in mig, MIG! så blir jag jurist helt enkelt(enkelt in deed).letar juridik kurser inför hösten och blir inspirerad av paragraferna, helt enkelt fascinerande roligt! en dag 10.00-16.00 med Sverker Jönsson(mkt duktig och dessutom ironisk jurist"-jag vet inte riktigt vad det här är, men jag använder den likväl som pekpinne!") känns som en snabbt förbigående timme. jo det är sant. och ännu bättre är det faktum att jag verkligen inte behöver vara med på den sista frågestunden när alla ber om förklaringar på sånt som redan har beskrivits. jag förstod skillnaden på befogenhet och behörighet första gången och att befogenheten är ett muntligt avtal mellan HM och MM, inte mellan HM och TM! ha ha...

nog om juridik trots att det är svårt att sluta prata om så fastnade inte höger spinning sko på pedalen på gårdagens förbränningspass, kan någon förklara varför detta? alla tidigare spinningpass med mina läckra skor har klickat(för att vara lite vitsig, det säger ju nämligen klick när man...ja, ni är med)så otroligt frustrerande coh sitta där som en "första gången med spinningskor"(vilket jag inte är längre)deltagare. typiskt var också det att denna instruktör var en av de enda jag har varit med om som inte gick runt och kollade läget med alla deltagare under passet. så jag fick snällt trä in skon i den extremt opraktiska fot-korgen och fokusera på pulsen istället. suck*


nu är det dax för soppa med lite nudlar i kanske?!

0 kommentarer: