får man ta helg?

fredag, mars 30, 2007



nä..inte i min värld. det finns inte lov och helger längre och jag blir så trött!finns inte det inskrivet i de mänskliga rättigheterna(och jag vet att jag inte borde klaga när det finns så många människor som har det värre, men sorry sånt är livet just nu och jag kan inte förändra världen över en dag)visst vi har inte föreläsning eller tenta lörd-sönd men på måndag har vi det och då MÅSTE vi ha läst boken "handläggning och dokumentation inom socialtjänsten" på ca 300 sidor för att hänga med. jo men det känns ju kul...det blir i längden frustrerande och känna att man inte kan slappna av och koppla bort. skulle vilja så gärna! men idag åker jag nog till fågelfors vilket fall som helst, min disciplin tar förhopningsvis över imorgon förmiddag så jag åtminstone hinner skumma igenom boken hemma i solen på altanen. låter mycket trevligare än i en lägenhet utan balkong. lite gräsmatta! och sen på söndag blir det smink-party hos clara. låter som en bra plan tyckte jag och jag tror inte att moder och fader misstycker att jag hälsar på några dagar! plockade "by the way" fram ballerina-skorna i veckan och jag känner mig lite friare så skönt och slippa vara instängd i dessa höga stövlar med fot-tvång. tar en lättnadens suck och prisar våren. och sen skulle jag bara visa vår påskfamilj också som (delvis)niklas fick på hans dag från familjerna på sabelstigen och pistolgränd(jag fick nämligen den söta med blomman i). märk också den lilla kycklingen i blomsterarrangemanget, den matchar(och den fick vi förra året i påskblomma från sabelstigen!)
jo, men nu tar jag trots allt helg...på låtsas antar jag!

0 kommentarer: