en gång i veckan...

fredag, oktober 24, 2008

ja. ungefär så ofta lyckas jag uppdatera här. men så får det bli i uppsatstider.
har även haft två jobb-kvällar denna vecka, plus mina två obligatoriska pass på hälso. så veckorna går. hade mitt beloved förbränningspass igår, nästan alla cyklar upptagna med energirika och fokuserade kunder. hade en helt ny kund som kom upp till mig efteråt och höjde mig till skyarna vilket gav mig ett otroligt lyft, hon hade gått på många spinningpass innan med flera olika instruktörer men ingen kunde mäta sig med mig. och hon var inte den enda denna gång utan en tjej till kom upp och berömde mig för den stora valfriheten i klassen något som hon verkligen gillade. åhhh vad man suger åt sig kan jag lova. lite egotrippad blir man men det ger så otroligt mycket energi, svårt att beskriva!!! självklart måste man hålla fötterna på jorden och komma ihåg att det är kunderna jag är där för och inte mig själv...just nu svävar jag ett tag, tills nästa vecka:) (men vi har rätt till och va lite egotrippade ibland väl..eller hur madde? man måste ju få lite cred också..hehe)
är så otroligt sugen på detta convent dessutom. det hålls i växjö på idrottskliniken hör och häpna. inte göteborg och inte stockholm. växjö! och jag har så svårt att motstå...men mitt träningsbidrag är redan använt denna termin så det blir i sådana fall och nalla från spar-pengarna...eller eventuellt en lite för tidig julklapp?vad tror mamms och papps om det?? får ta det samtalet ikväll.
fredagen börjar närmar sig eftermiddag och johanna och jag har hunnit med lite research inför uppsatsen genom en intervju med en mycket trevlig och samarbetsvillig kvinna. tänk vad arbetet bara flyter på, uppsatsplanen är inskickad och nu kan vi ta helg...vi frågar oss rätt ofta när vår svacka ska komma. förhopningsvis aldrig!


jag hann även med ett besök på min gamla praktikplats. inte riktigt som förr men delar av det. nya praktikanter, nya elever, två lärare som kommit tillbaka från mamma och pappa ledighet. både Britt och Fia var lediga så de som återstod va egentligen bara Gunilla och Ingela. självklart helt underbart och se dom med men jag saknade helheten. om man bara kunde spola tillbaka tiden ett tag och sen hoppa fram igen..bara någon vecka eller så.:)
som sagt..fredag och niklas åker till hultan. rookie och johnossi istället för mig och mys på kampastigen:( men men...det blir en rätt fullspäckad helg ändå(vad annars?!) ska iväg till hälsostudion om några timmar...club-dag med massa skoj och det blir nog ett svettigt step-styrka pass också. imon håller jag i spinn.meny...och lördagkvällen vet jag inte riktigt vad den kommer bjuda på. ingen alkohol dock under min detox! mår fantastiskt..inga gifter här inte.
söndag kväll jobb på coopet. och juste..hade utvecklings-samtal på jobbet i veckan. väldigt bra faktiskt, fick chansen att ta upp saker som behövdes diskuteras. bra.
å suck. nu blir de så där mycket text så läsaren läser de första stycket sen bara..åhh orka! men du som tappert tagit dig enda hit ner så kan jag också meddela att små wachtel valpar föds om ca en vecka och mamma wachtel mår mycket bra. spänd väntan.
ha en skön helg. kramar från kampastigen!

2 kommentarer:

ANGELICA sa...

Jag orkade! Alltid kul när du uppdaterat! Känns som han hänger med någorlunda i varandras liv fast man ses alldeles för sällan! Men nu är det ju inte långt kvar!! ;o) Ha en fin helg så ses vi till nästa! KRAMAR

Madelene sa...

Jag orkade också!
Så du kör detox? Jag läste om det i ToppHälsa och blev supersugen. Tror faktiskt jag ska köra det. Svårt att få med Lars på tåget bara. När är det där konventet? Jag har varit på AerobicWeekends konvent innan och det är grymt. Jag kanske skulle hänga på?! Ses på lördag. Puss