söndagar är nice.

söndag, oktober 19, 2008

och helgen gick fort. och jag glömde
bort att ta mycket kort. har blivit en dålig vana:(
jag brukade vara bäst på att ta kort. mycket kort.

men det blev inte många från kvällen med tre-rätters middag och finaste vännerna!
migrän-attacken(som jag visserligen effektivt botade med en zumo) efter mitt efterrätts-upplägg kan vi tänka bort.

resten kunde inte blivit bättre.
lite synd att niklas endast tog kortet på hans egen efterrätt där jag
kladdade för mycket med chokladen och phsyalisen har vält. suck.
men smakupplevelsen var, om jag får säga det själv, så nära
himmelriket man kan komma(ah. kanske tog i en nypa för mycket men ändå! inte långt ifrån!)



modevisning av nyaste urban-jungle vagnen. alla världens tillbehör. men visst kan man inte annat än bara le när man ser bilden på de "soon to be" föräldrarna.




som sagt mitt utbud av bilder på kvällen är inte stort så man får tänka sig resten. förrätten garnerat med persilja. varmrätt upplagt med salladsblad och timjan kvistar. skratten och spelen vid soffbordet.



vid ca 02.30-03.00 stängde jag först ögonen och kröp ihop med niklas i soffan. jennie och patrik fick inta dubbelsängen i sovrummet och clara och viktor fick den uppblåsbara dubbelmadrassen. ca 5-51/2 timmar senare öppnade jag ögonen med känslan av att jag knappt sovit en minut. det var bara och hoppa upp och fixa i ordning sig+frukost buffén. allt eftersom morgon minuterna kring 09.00 tickade på vaknade gästerna en efter en. när alla hade kommit upp och satt runt frukostbordet var det dax för mig att hastigt lämna sällskapet för mina 10-timmar på coop. puh. ja så kändes det. puh. många gäspar senare var klockan 20.00 och jag fick sätta mig i volvon igen. jag bjöds på taco hemma hos evve och det tackade jag inte nej till och till stjärnor på is somnade jag nästan in. så jag tog mig hem till kampastigen igen där min kära nike hade fixat undan riktigt fint(anar med lite hjälp från de kvinnliga gästerna) så allt jag behövde göra idag var att plocka ur diskmaskinen och svepa över golvet en omgång med dammjagaren!

söndagar är en sån där dag man behöver. frida och jag började med en morgonpromenad i det underbara, dock lite för blåsiga, vädret. sen efter några omgångar rummy och en och annan dusch blev det kak-bak här hemma. någon slags variant av morotskaka med lime-kesella!mmm. men efter några bitar av kakan behövde vi en promenad igen. så det fick helt enkelt bli en till. sen hamnade jag här och planerar kycklingfilé till kvällen. några spinn-pass ska pusslas ihop och lite skolarbete ska läsas. sen har ytterligare en vecka av hösten passerat och julen är inte långt borta mina vänner.









ta hand om er. kram

2 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Ser ut att ha varit en härlig och lyckad helg för dig med ..om man bortser migrän och jobbpasset..skönt för dig att evve fixade lite käk på lördan..vi får höras på tele...puss å kjam mams

Anonym sa...

Så fin du är!!! Ser mycket gott ut vad ni bjöd era gäster på! Vi hade också gäster ihelgen, så underbart att få besök från småland! Saknaden är stor! 3 år här, sen vet i tusan om man inte flyttar neråt igen:-) Kärlek till dig!!!