måndag morgon.

måndag, oktober 06, 2008



vaknade lite med hjärtat i halsgropen idag då jag plötsligt insåg att examinationsuppgiften som skulle varit inlämnad i fredags senast klockan 16.00 fortfarande låg och väntade i min dator.


galet. totalt glömt och skicka trots att den legat där klar i flera dagar. ursäkter kändes onödigt utan jag bara skickade in med en tung suck. så himla korkat. men första och förhopningsvis sista gången!



annars så är det ju måndag morgon igen.
den soliga morgonpromenaden runt sjön med frida
är avklarad och efter en skön dusch blev det långsam
tidningsläsning och en stooor kopp grönt te.
måste faktiskt göra lite reklam för
liptons gröna pyramid te. me love.

men nu väntar som ni ser lite läsning. c-uppsatsen ska skrivas och vara inlämnad i januari.
lite små examinationer på vägen och en uppsatsplan ska vara klar
i slutet på denna månad. tisdags-grupphandledningar och sen
mycket mycket disciplinerad läsning resterande dagar.


helgen var otrolig skön och välbehövlig. fredag med taco-mys.
lördag morgon och tidig joggingtur
i höstblåsten. niklas sussade
fortfarande sött i sängen när jag
kom hem så jag hann pyssla med
både det ena och det andra innan
vi gjorde en riktigt smarrig
lördagsfrukost. bo-mässan var i
stan och jag kunde inte låta bli.
lite besviken över det dåliga utbudet. men alltid trevligt att komma ut bland folk! framåt kvällen tändes ljusen både inne och ute och folket på andra sidan bron kom och vi lagade godaste laxgrytan, pratade strunt och spelade kort långt in i natten! vilket innebar att söndagen bjöd på lååång sovmorgon. framåt tio halv elva började jag gnugga sömnen ur ögonen och magen kurrade efter söndagens givna lång frukost. gott! niklas begav sig sen till Lakers VIP rum där det bjöds på god mat och sen var det match som gällde. under tiden roade jag mig med bull-bak. en dag för sent dock med tanke på att kanelbullens dag var i lördags.
med bullar och te mös vi i film-soffan hela kvällen.
våra drömmar om en liten flatcoated retriever har ändrat form en aning och fördelar och nackdelar och diskuterats fram och tillbaka säkert tusen gånger om. "experter" på området har rådfrågats och wachteln är nu den nya drömmen. självklart väger niklas jaktintresse rätt tungt när det gäller val av hund eftersom detta kommer innebära en stor del av vår eventuella framtida hunds aktivitet så är det ju bra om hunden har det intresset.
i helgen hittade vi dessa wachtel föräldrarna i hässleholm som väntar små valpisar om ca en månad. några samtal senare sitter vi nu på lite mer information och efter ytterligare ett samtal i eftermiddag kan vi eventuellt stå på väntlistan för en liten wachtel tik. jägare har som tur var förtur. det pirrar givetvis lite i magen men det
gäller och hålla tillbaka förhopningarna så gott det
går och inte förvänta sig allt för mycket. vi får se helt enkelt.
nu väntar böckerna. ha det gott!

4 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Så gullig hund! Håller tummarna för er!! Jag är avundsjuk, men eftersom min älskade prins är toook allergisk mot hundar så funkar det ej i vårt bo. Hösten har kommit till oss med stormsteg, väntar bara på första snön nu..hehe! Dröjer väl ett litet tag till iallafall! Hoppas allt är bra med er!!! Saknad och massa kärlek!

Anonym sa...

Vad roligt! Kom gärna på en kopp te hos mig om ni ska hämta en vovve där, bara några mil från mig ju=) Ni är välkomna iallafall! Kramis

ANGELICA sa...

åå va roligt! Då kan vi ha playdates med våra fyrbentingar!! (va duktig jag är på att inte ta ut nåt i förskott! ;o) ) Längtar tills vi ses så vi kan prata ikapp oss! Ha det så bra med allt skolarbete, jag vet vad det innebär! Sitter som bäst med litteraturinläsning till vår uppsats! tar emot när solen skiner utanför! Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Snuvig, hes...dvs kan inte prata så mycket,så då slötittade jag runt på din blogg. Sånt man inte tar sig tid med annars. Hur har jag kunnat missa den? Härligt många fina bilder. Tekoppen med Smålandsposten, tog mig lite bakåt i tiden. Här gäller nu NT och varm choklad.
Kram Ellinor