girls night out.

söndag, oktober 26, 2008


ja så blev det. mat och mys på pauze eller avdelning sports blev vi placerade i. observera den lilla skylten vid ida(på den nedre bilden).
vi åt gott gott. oxfilé a la pauze. potatisgratäng. kantarellsås. lyx säger jag...sååå gott! det blev också lite vin kan jag erkänna. men det va det värt. inte huvudvärks-mycket vin utan bara sådär lagom. huvudvärk fick jag däremot i alla fall när natten hade kommit och niklas ringde från sabelstigen och meddelade att hans mobil saknades. åhh suck. någonstans på metropol? tre kronor(om han nu va där?!)? i bilen som skjutsade honom hem? någonstans måste den ju vara? ingen som svarar när man ringer...jag skickade även iväg ett mess med anledning att skapa lite samvetskval (om det nu är någon som lagt vantarna på mobilen!?) hos eventuell upphittare. lite likt det mess som skickades till min mobil av icka för några år sedan när jag hade tappat min mobil(även detta på metropol). "snälla snälla om du har ett samvete så lämnar du tillbaka mobilen..."typ!

men men. avsaknaden av niklas mobil var
jag i alla fall omedveten om ute i växjö
kvällen. vi åt gott. chitt chattade. och
bara njöt. tog oss hem i motvind vid 23
tiden. mycket skönt och krypa ner
i sängen i hyffsad tid. glömde dock att
ställa om klockan innan jag somnade så
jag vaknade en timme för tidigt. men det
gjorde inte så mycket. man får mycket gjort under morgon-timmarna.
nu blir det lite plugg. sen jobb vid 16.00.
take care. kram

2 kommentarer:

ANGELICA sa...

härlig kväll ni verkat ha! nämen vad är det med metropol och mobiler!? Hoppas ditt "hotsms" funkar! ;o) Jo nu har mitt penicillin börjat funka så nu börjar det släppa i ryggen (njuren) skönt. avslutar kuren lagom till lördag, kanon! Ja det där med att avstå från socker tror jag också bidrar till att man mår bättre, men tyvärr är ju godis farligt gott! Ska fixa nötter till lördag;o) Madde kommer men Lars fick tyvärr förhinder. Blir sextiden bra för er? Kom inte ihåg om jag sagt nån tid! Nu ska jag baka frallor! Kram vännen!!

Perssons pack! sa...

Ni verkade ha haft jättemysigt på tjej-kvällen...oxfilé jo jag tackar...Åhh stackars Niklas hoppas det fixar sig...vi har varit i kalmar idag närmare bestämt IKEA...tyvärr ingen höjdare denna gång..:(( vi höres puss å kjam mams