efter en vilsen helg.

måndag, maj 14, 2007

helgen började bra med fest för tina på fredagkvällen med vin och tårta. sen så fortsatte tyvärr helgen inte någe vidare positivt på lördagsmorgonen när icka och jag bestämde oss för en runda i skogen. mitt mål var att ta mig löpandes runt 5 km för att sedan möta icka och leia vid bilen när de hade gått samma runda. mitt första misstag var att ta den röda stigen som jag valde visade sig vara 10 km. mitt andra misstag var att inte vända tillbaka i god tid för efter 7 km skylten så upphörde de röda skyltarna så småningom och jag fortsätter i tron om att de röda "banden" nu bytt ut de röda "prickarna". så var ju förstås inte fallet och detta inser jag tyvärr lite för sent, alltså när jag har tappat bort mig helt och hållet och det inte längre finns varken band, prickar eller stigar att följa! hittar till slut ut på en liten större stig där jag också hittar ett litet träd med en tråkig överraskning under...någon har givetvis rivit ner hälften av både de gula och de röda prickarna så man inte kan hitta hem igen. Jag måste ju erkänna att paniken och uppgivenheten kröp sig ganska snabbt inpå och jag börjar VIRRA! oj oj oj vad vilsen jag var...började titta ut ett träd att krama och såg hur skymningen kom tillsammans med skallgången! Som tur var gick det inte riktigt så långt utan jag hann samla mig innan och strategiskt ta mig ut ur skogen till bilen och fick då också syn på de två som jag tappert hade ropat på i ca 2 timmar!! Vilket äventyr. Ickas famn kändes helt underbar när jag skakade som mest. jisses. inga mer rundor i hultsfred-skogarna utan mobiltelefon!!

efter denna mycket omtumlande start på dagen får niklas och jag uppdraget att vara "prova-på"barnvakter i ca en timme. efter lite mamma och pappa gråt så gick det aldeles utmärkt. bara man har lite fina V75 lappar så funkar allt. jag tror dessutom lilla moa har hittat sin favorit farbror:)


Lördag kvällen var upplagd för grillning och eurovsion hos henke och icka. Eurovision var en stor besvikelse men grillad ryggbiff med färsk lök och annanas är inget att klaga på. ljuvliga grillnings-tid!!









Söndagen bjöd på ytterligare ett kalas och Sören fick en ny "fin-väst". men skinnvästen fick sitta på trots det! Finaste presenten var nog ändå några timmar med barnbarnet som dagen till ära hade sötaste tröjan med texten; mitt hjärta klappar för farfar!

6 kommentarer:

ANGELICA sa...

Jag har faktiskt vågat mig runt rundan i skogen två gånger efter vårt missöde! Dock inte själv! Och med mobiltelefonen tryggt i fickan! Mkt trevlig helg vi hade för övrigt! :o) Ha det så bra tjejan så hörs vi snart! Kramar!

Madelene sa...

Oj vilket äventyr! Tur att du hittade ut till slut. Hade kunnat sluta riktigt illa. Så det gick bra att vara barnvakt! Nicke ser ut att trivas riktigt gott i soffan med lillen. Kanske blev lite sugen...!
Vi har varit och kollat på lägenheten idag igen för att se så vi köper rätt möbler. Det ser bra ut! Ska bli så kul att få nytt. Klart att det blir inflyttningsfest. Framåt sensommaren blir väl bra! Massa kram

tina sa...

de lät ju som en riktigt spännande utflykt i skogen..haha.

Tack för i fre o hoppas tårtan smakade=)hade fint..ditt mob nr behöver ja föresten de är borta!

malin jonsson sa...

Vilka fina bilder du hade tagit!! Hoppas att allt är bra i Växjö också. Hälsa Nicke

Mickan sa...

Åh stackare! Jag hade nog med fått panik.. Och du, vilka underbart härliga bilder på Nicke och bäsen=) Småbarn är ju bara helt underbara. Kram på dig!

Mickan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.