torsdag, februari 01, 2007


fick finaste tacket och egentligen är det
väl vi som ska tacka för den fina
upplevelsen. minnen från regnig
slottsruin i all sin bröllops-charm!
föreläsning till 16.00 idag och man orkar inte annat än att sätta sig framför datorn och hamna här. vi lärde oss om äktenskapsbalken(vilket var lite komiskt med tanke på tack-kortet som kom samma dag) och alla dess mycket märkliga lagar. det tragiska är också att ca 2/3 handlar om hur egendomen skall fördelas vid äktenskapsskillnad(skilsmässa för lekmännen.hehe). jag blir helt förundrad och konstaterar att ett äktenskapsförord är ett måste...helt sjukt vad en bodelning kan innebära!
i morgon bär det av mot fågelfors skogarna med malins groda(som inte längre är en groda). blir fred-lörd hos mor och far och framåt sönd-->Hultsfred. sedan återigen Fågelfors och till slut tillbaka till Växjö i saaben med mor, tisd. morgon! vilken procedur.
på tal om procedur så ska ansökan till polis återigen skickas in och för att känna mig träffad av sara angående ansökan så skickas sim-intyg mycket riktigt med, om man har något syn-fel skickas även detta intyg med(vilket jag antar att du inte har:)sen skickas alla betyg och intyg med som kan bevisa dina erfarenheter i princip, utbildning, arbete osv.(glöm ej att märka alla bilagor med pers.nr. högst upp i högra hörnet!)du ska också skicka med ett person-bevis som du kan få hemskickat av skatte-verket. jag antar att det är såhär fortfarande, "på min tid" var det så i alla fall...hehe!!
ska nu packa, fixa och trixa lite. sen åker box handskarna på och ida ligger pyrt till. tack och hej!

0 kommentarer: