tenta-vecka!

måndag, februari 19, 2007


jo nu har det börjat. dagarna är inte så långa fram till fredag och man blir, var sig man vill det eller inte, nervös. förhopningsvis löser man det hela men ovissheten är nästan alltid närvarande. hade sista föreläsningen idag i syre-fattig sal vilket inte hade positiv inverkan på sista timmens frågestund. de mest märkligaste frågorna som aldrig tog slut...


sprang på både jenny och jimmy i skolan idag. länge sen. väntar på stundande inflyttningsfest, eller stundande kanske var fel uttryckt men framåt april kanske!? gjorde dessutom två intressanta och ironiska observationer idag(antagligen fler än två men ändå dessa jag kommer ihåg bäst!)en kille vid cykel-stället med en äkta dynamit-harry-frilla, så himla roligt och jag kunde pinsamt värre inte låta bli att dra på smil-banden. den andra roliga upptäckten gjorde jag vid park-avdelningens centrum förråd, en vissen midsommarstång. i februari...den var inte direkt vacker vill jag lova. om man skulle gissa så kanske kommunens budget inför detta årets midsommar är minimal eller kanske till och med obefintlig vilket innebär att man helt enkelt får återanvända förra årets. vem vet!?!


om ni orkade läsa så här långt så förstår ni att jag VERKLIGEN satt i en syre-fattig föreläsnings-sal idag. trevlig vecka!

2 kommentarer:

malin jonsson sa...

Hej Elin.

Nej vi tog ingen allrisk försäkring på skidorna. Vi räknar helt enkelt inte med att köra kull... fniss, förmodligen händer dock detta ändå. Vi hoppas att grejerna håller...

ANGELICA sa...

Lycka till på tentan! Det går säkert fint!