efter sol och jordgubbar

söndag, april 15, 2007

vilket otroligt väder. brända axlar+kort kort+glass+ljummaste kvällarna=april? jag vet inte vad man ska tycka förutom att den här helgen har verkligen skämt bort oss fes-bleka svenskar lite väl. ingen som klagar! nere vid sjön är det värre än en badort i något medelhavs-land. överfullt med glassätandes och lätt-klädda människor, igår i väntan på clara tog jag mig ner till massan och tänkte att jag lite anonymt kunde sitta för mig själv där på bryggan. men ack så fel jag hade!

clara kom framåt e.m. och vi lagade godaste maten och drack vin hela natten.
toppade kvällen med utsökta jordgubbar(icke svenskt ursprung)
och glass vilket gjorde att vi fick energi till att
prata ytterligare några timmar in i vår?sommar?natten.
vi hade koll på världens problem och jag tror till och med vi kom fram till en lösning på alla politiska svårigheter i Sverige. vi vet nu hur vi ska bli ett bättre land
(trodde oss veta i alla fall, för idag var det inte
många pussel-bitar som föll på plats!)
idag gjorde vi det mycket förnuftiga
valet och gick till blomsterlandet.
efter vår mkt långsamma promenad hamnade vi på bakgården med mkt vatten nära till hands och en och annan brownie. sen var det dax för vännen min att styra kosan mot finaste lilla byn där ute på landet.
jag somnade visst med solen i ansiktet ute på bakgården
skönt. utvilad ska jag nu bege mig mot
tvättstugan och längta till en kväll med
en vacker pojkvän och kanske lite grill?

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hej gumman! Du verkar med haft en härlig helg! Helt galet bra väder!! =) Ja jag trivs i storstan tycker minsann du snart får komma och hälsa på så jag kan visa alla mysigheter..:) Roligt att du ska bli spinningledare på Hälsostudion då eller? Då måste jag ju gå på dina pass när jag är i Växjö.. Hoppas vi ses snart! Pusselipuss!

Vi i Müllheim sa...

Kära Elin!
Du är min räddning när det är lite "degigt" pá jobbet, det är sá "soligt" att gá in pá din sida och alltid finns det nát nytt!! Här är det ocksá värmerekord, igár 30°, vi var i Heidelberg, nágra bilder kommer pá min sida.. sá smáningom...
Jag fár ocksá gratulera till "spinningsledarskapet"!! Lycka till!
Pussar och kramar
Moster Ingela