ätandets påsk är över.

tisdag, april 10, 2007




jo tack. mat har det blivit...i massor.
men gott var det!
helgen gick fortare än kvickt och vipps så är man tillbaka
i dator-stolen med lagtexten under näsan.
men trots aprilvädret i påsk så va göteborg
precis vad man behövde. lite friskare luft..familj..roligare shopping
och tusentals skratt mellan all mat, fisketurer, vinet och påskägg-letande!
mitt ägg hittade jag till slut efter mycket klureri med min rebus...glas-ciber?danmark?
snön överraskade oss mitt i maten(ovanligt). oj. det är vitt
nu igen. linda tyckte micke kunde sopa bort...allt!
turen var dock på vår sida och vi slapp oro med
sommardäcken hem eftersom snön försvann under natten.


FAMILJEN!!!...
Vi avslutade sedan helgen i Hultsfred men ännu
en påsk-middag i sällskap med famlijen carlsson+carlsson/jonsson.
på det var det både omelett-raggor(som jag kallade sörens)
ägg, jansson och prinskorv m.m.
så jag vet inte..är det sallads-disken man ska
sikta på nästa gång i affären?
sötare påsk-tös får man ju leta efter


0 kommentarer: