början på en lång helg.

söndag, april 29, 2007

det känns som man kan dra det där djupa andetaget nu efter
tenta-stressen. gick ifrån salen i fredags vid 11.15-tiden. kändes
helt okej, men man kan ju aldrig veta.speciellt inte när det
gäller juridik.
fick en välförtjänt ute-kväll i kalmar med kollektivet. helt perfekt.
kunde inte mått bättre. gyros och vin med massa ord i sekunden. synd att malin inte kunde följa med och skaka loss på ernesto ,vilket resten gjorde. all night long*


lördagen spenderades också i den blåsiga staden med mor och far
efter morotskaka och café latte amore kändes en heldag på stan helgjutet. dagen i kalmar avslutades på ikea med rabarberkaka:)

saaben blev min sovplats när den tog oss mot fågelfors.vipps så va man framme!

det klurigaste hade vi kvar och det innebar att vi skulle
fiska upp en algätare ut mormors och morfars akvarie med en
obefintlig håv. vi letade och letade och letade lite till.
mamma -jag har hittat den!
phu tänkte jag och drog den där lätta sucken igen. men så fel hon kunde ha!
det fick helt enkelt bli den gigantiska damm-håven i alla fall. inte det lättaste vill jag lova.
efter mycket om och men och ytterligare en tur i saaben till hulstfred så befinner sig nu den
stackars algätaren på sabelstigen.


kvällen förgyllde vi sedan med goda vänner, grillat vildsvinskött och rappakalja.
fina.

nu efter en lååång promenad med två golden så känns soffan framför tv:n
mkt lockande medan jag väntar på min kära
pojkvän som skjuter lerduvor i all sin fröjd.

trevlig fortsättning på denna låånga helg*

0 kommentarer: