tisdag, november 14, 2006

en sådan här gigantisk fågel överraskade mig vid 6-tiden idag på min morgon promenad. förstår ni att jag blev förvånad,hade aldrig sett den förr, och den var sååå stor,typ lika hög som mig och så satt den så nära. var bara tvungen att försöka ta upp mobilen för att ta en bild men då började den vrida oroligt på huvudet med den långa näbben och sen tog den ett lyft. den vingbredden var inte att leka med. ägnade sedan resten av min promenad att filura ut vad det var för gigantisk fågel mitt öga just hade skådat, trana?stork? tranan uteslöt jag ganska fort för dem har jag ju sett förr och det var ingen större likhet, men storken hade jag som min bästa gissning. mycket riktigt med googles bild-sök så fick jag ett rätt i mina ornitologiska kunskaper! Häftigt tyckte jag.

0 kommentarer: