lördag, november 04, 2006


min älskling i all sin "pose-charm"(feast your eyes on this, he's mine), lite sommarkänsla är fint en sån här grå-vit dag. man får titta på bilder när han inte väcker mig med de blåa ögonen. på morgonen är vi oftast alltid ömsesidigt givmilda och försiktiga(konstigt att det nästan alltid förändras under dagen lopp:)

familjerna samlas på parkeringsplatsen och barnvagnarna monteras upp snabbare än man hinner säga tjillevippen. lördag på stan är familjernas dag, tempot är väsentligt mycket saktare än alla andra dagar och man är antagligen inte här för att handla något speciellt utan man är nog här bara för att vara här. nu när affärerna öppnade för en halvtimme sedan har fighten för att betala 12 kr/tim börjat, detta måste verkligen vara en av stans dyraste parkeringar! en promenad från polishuset hade jag sett som en ekonomisk lösning!

Mitt extremt glidiga 4-timmars pass på coop extra börjar om 2, 5 tim ca och jag säger bara thank the lord for 100%OB!goa pengar de...
sen blir det kvällen på en buss till hultsfred, när hemmakvällen hade varit som trevligast så sitter man istället en lördagkväll på en buss!tragiskt är ordet, men va gör man inte. 40:- i bidrag fick jag! men några timmar att slå ihjäl innan dess, en liten liten mini-sväng på stan ska nog hinnas med innan jobbet. gillar familje-stämningen!
puss i ljumsken*

0 kommentarer: